AWC-dames

Logo, huisstijl en website
Voorbereiding
Na een half uur brainstormen met de klant heb ik in kaart gebracht wat het minimale vereiste is voor het maken van een logo en website. De AWC-dames club was al jaren actief bezig in de Klantenservice branche, waardoor de doelgroep al helder was en ik direct het logo en hun huisstijl kon gaan ontwerpen.
Service
AWC-dames had nog geen website om het netwerkplatvorm wat ze bieden aan vrouwen in de Klantenservice branche, online te promoten. We hebben samen gezocht naar de beste hostingpartij voor het AWC- bestuur om te gebruiken en heb ik geholpen met de technische opzet.
Voor het ontwerpen is het logo een zorgvuldig doordacht proces geweest. Het doel was om exact de smaak van de vier verschillende AWC bestuursleden samen te voegen. De huisstijl werd goed ontvangen, waarna ik de bouw van de website kon starten. Tijdens het bouwen ontwikkelde ik meer features en pagina’s in een uniforme stijl. Het resultaat is een website met een eenduidige en herkenbare huisstijl, een inspiratie voor huidige en potentiële leden.
Impact
Een inspirerende website met een eenduidige en herkenbare huisstijl. Dit zorgt ervoor dat nieuwe leden zich gemakkelijk aan te melden als lid of voor events en snel online informatie kunnen vinden over AWC-dames.
Judith vertelt
Als voorzitter van de Ambitious Women’s Club (AWC), raad ik een samenwerking met Mariska Vos van harte aan.
De AWC is een netwerkclub van dames op (senior) management niveau in de klantcontactbranche. Om een professionaliseringsslag te maken en ons zichtbaarder te maken, waren wij op zoek naar een eigen identiteit. Hiervoor hebben we Mariska Vos om hulp gevraagd. Zij heeft ons bestookt met vragen zoals ‘wie zijn wij, waar staan we voor, wat doen we, wat willen we uitstralen, etc.’. Onze antwoorden heeft Mariska fantastisch vertaald.
We kregen van haar een logo waar we onszelf direct in terugzagen. Op basis van dit gekozen logo, heeft Mariska een voorstel voor een huisstijl handboek gemaakt. Een raamwerk voor een website met banners in onze eigen stijl en vorm. Zij heeft ons enorm geholpen met het opzetten van de site, wat plaatsen we waar en hoe maak je events en columns aan.
Op 26 januari 2023, tijdens de nieuwjaarsborrel van de AWC, werd zowel het logo als de website met luid applaus ontvangen. Trotse en enthousiaste reacties van alle dames, die zichzelf ook direct herkenden in de huisstijl en uitstraling. Wij hebben ons doel bereikt en zijn blij met de manier waarop dit proces is gelopen. De samenwerking met Mariska en de manier waarop zij ons gevoel heeft vertaald, verdient alle lof.
Judith van Paridon
